Saturday 7 February 2015

More peppers and repotting the old ones

Hi!

10 varieties have already germinated. According to my old notes, that is pretty quick. I've become interested in growing according to the phases of the moon. Being a beginner in that field, I think that I started the seeds at the right time. A couple of days before full moon. More about this later...

The varieties that have germinated are:

  • Peru yellow
  • Dedo de moca
  • Chiltepe Guatemala
  • Fidalgo roxa
  • Habanero Red
  • Piriz
  • Trepadeiro Werner
  • Cheiro roxa    chinense
  • Congo yellow
  • Habanero orange

I started a few more today.

  • Aji dulce, Cuba
  • Tepin amarillo, North Mexico
  • Wild Brasil
  • Kauto, hot habanero, Nicaragua
  • Orange Malawi

Now I think I'm pretty happy. And won't start any more peppers for this year :-)

Here are the small ones. Under artificial light.


Have a great weekend!
   Mats

2 comments:

  1. Härligt! Själv har jag bara kommit till planeringsstadiet, då jag varit så mycket sjuk i vinter, men det gör inget, för jag ska inte sälja på mässan i år! Kom på när jag såg dig att det var länge sedan jag odlade Goatsweed, så det ska jag så i år! Allt gott! Kram Mia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Mia! Trist att du varit risig! Hoppas du mår bättre nu! Goatsweed är ju cool. Den är svårfotograferad. Frukterna är ju nästan svarta, innan de mognar. I år kör jag mest chinense. Och så mina favvobaccatum såklart. Ha det gott! //Mats

      Delete