Friday 27 April 2012

Picture of the day - San Francisco and Bandera

A follow-up to yesterday's "historical" picture.

Here I am in San Francisco back in 1995. Guess if I'm in heaven here :-) I remember that I bought my first Chile Pepper Magazine in this shop :-) And probably some habanero sauces as well...

The picture below is from another trip in 1997. It's from Bandera in Texas. The Cowboy Capital of the World. I appreciated the bar for being so honest :-) Doesn't really have to do with Chile Peppers, but I found it suitable for a Friday night.

Have a great weekend
    Mats

2 comments:

  1. Tack Mats för att du delar med dig! Hur var det i Sverige på den tiden. Jag hade inte riktigt börjat köpa heta såser själv då. Såg på förra inlägget att du köpt Tabasco, var även vissa Tabascosåser svåra att få tag på här hemma? Märket med inlagda serranos finns ju som tur numera här hemma som tur är, deras inlagda jalapenos är fantastiska och även deras chipotle n Adobo är grym. Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Hej Patrik! Jo, det har hänt mycket de senaste åren. Som tur är. Jag kommer inte ihåg när Chile & BBQ öppnade i stan, men det var nog runt 1996. Innan dess var man hänvisad till Hötorgshallen och lite mindre specialbutiker. Jag har för mig att det var knepigt att hitta andra Tabascosåser än själva standardsåsen. Nu är det ju knappt någon sport alls :-) Men det var ju faktiskt på grund av att det var svårt att hitta kul chilesorter som jag började odla själv. Så inget ont som inte har något gott med sig :-) Ha det gott!

    ReplyDelete