Friday 23 March 2012

Major repotting Friday

Hi!

It's been some really nice days lately, so the plants have been enjoying themselves a lot in the window... Therefore it was time to repot this happy bunch :-)

Sometimes they don't get enough light, and stretch too much towards the window. That makes them tall and weak. When I repot them, I plant them "deep" in the pots, so they can develop roots, and get stronger and more robust. Here is an example of that.
Before: Here is my 7 pot brain strain red before I put soil in the pot.

After: As you can see, I have planted it quite deep in the soil. That's OK, and new roots will develop.

Here are the first three. From left to right. 7 pot brain strain red, 7 pot primo, 7 pod brown.


And the second batch. Bode roxa, bode roxa and black naga.

It's hard work! So we decided to go out for an ice cream. We sang - I scream, you scream, we all scream for ice cream :-) A beautiful day!

Coming back home, I repotted two more. In front - Douglah, and behind it is Black Cayman.


Phew. Time for an espresso!

Wishing you all a great weekend!
   Mats

5 comments:

  1. Underbart inlägg med härliga vårkänslor! Ha en trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Dina plantor ser jättefina ut! Hoppas att glassen var jättegod! Underbart vårigt! Ha en skön helg! :) Mia

    ReplyDelete
  3. Glassen var supergod! Inte minst pga. sällskapet och vädret :-)

    "Peppar peppar", än så länge inte en lus i sikte! Hoppas det förblir så åtminstone ett tag till. Förra året var värsta lusåret någonsin... Så jag letar smått maniskt efter de små rackarna :-)

    Trevlig helg!
    Mats

    ReplyDelete
  4. Fina,fina bilder!
    Jag har en dum fråga: har du planterat två växter i varje kruka eller är de bara så buskiga att det ser ut så?
    Sedan undrar jag hur stora krukorna är (liter) och om det här är den sista omplanteringen?
    Tack för din fina blog. Har lärt mig en hel den genom den.

    Vår hälsningar från Uppsala
    Ramona K

    ReplyDelete
  5. Hej Ramona!

    Tack för dina fina ord!

    Det varierar hur många plantor jag har i varje kruka. Om jag från början vet att det är en stor sort, så kanske jag ger den en egen kruka. Men annars är det lite slumpen som styr. Det vanligaste är nog att jag har 2-3 plantor i varje kruka. Kanske inte helt optimalt. Men utrymmet är begränsat.

    De krukorna på bilderna är ca. 25 cm i diameter. Skulle tro att de är 5-6 liter stora. Sen har även några riktigt stora krukor som jag har haft en del baccatum och pubescens i tidigare. Kanske det är dags att ladda för dem i år :-)

    Hälsningar
    Mats

    ReplyDelete