Tuesday 23 August 2011

Thinking about redesigning the chile pepper database

As the evenings get darker, I'm thinking about doing some work with the Chile Pepper Database.



I need to fix some small bugs, and some other things. I know myself, and that will most probably lead me to major changes in the code behind it.

So, my question to you is - do you have any ideas about the layout, or if you think any functionality is missing? In that case, please comment here. All ideas are worth sharing :-) But it does not necessarily mean that they will be implemented.

Thanks!
   Mats

2 comments:

  1. Kul Mats! Jag älskar din databas och att man mycket enkelt kan gå in på arten tex baccatum. Även att man kan titta på de senaste bilderna gillar jag - en funktion som jag saknat i andra databaser. Jag älskar också att listan på sorter behålls i sidan - det gör att man klickar sig vidare. Men nu skulle jag kanske inte prata om sånt som jag gillar med gamla sidan :) En mobilsida vore så klart trevligt. Kanske något större bilder vore kul - men
    inte nödvändigt. Vi kan diskutera mer när vi träffas på Bergianska. Tack för att du fortsätter med din underbara databas. Som en kille på Bergianska sa"referensverket inom chilepeppar"

    ReplyDelete
  2. Hej Patrik!

    Tack för de orden!

    Mobilsida vore ju coolt!
    Större bilder har jag funderat på. Anledningen till att de är små är att det har varit vanligt att folk kopierat bilderna utan att fråga. Och därför har jag valt att ha små bilder. Om någon vill ha bättre upplösning, så får de helt enkelt maila om det.

    Men - vi ses på Bergianska! Det blir kul!

    Hälsningar
    Mats

    ReplyDelete